Velkommen til IDÉ House of Brands

  • Gå til vår norskpråklige nettside
  • Gå till vår svenska språkiga webbplats
  • Besøg vores danske hjemmeside
  • Mene Suomen sivuilla
  • English information

Historie


1987
Morten Pedersen og Lasse Lauritzen etablerer IDÉ House of Brands. Omsætning første år på 3,9 millioner og et overskud på hele 307,-..


1988
Omsætningen fordobles og ender på 8,0 millioner med et overskud på 250 000,-


1989-1993
Eventyret fortsætter, både omsætning og antal ansatte øges.
Omsætning i 1993 blev 26,5 millioner og antal ansatte var 11.


1994
Det store OL-år i Norge. IDÉ har store leverancer med rygsække, caps, pins og tekstiler til erhvervsslivet som fejrer gulddage i Lillehammer. Omsætning lander dette år på 29,8 millioner.


1995
IDÉ passerer 30 millioner i omsætning og er med sine 11 ansatte en stor aktør på det norske profilmarked.


1996-1999
Konsolideringsår hvor omsætningen stiger op til 38,8 millioner. Egenkapitalen øges jævnt. Antal ansatte stiger også til 16 ansatte og ledelsen ser sig om efter egnede muligheder for at udvikle konceptet.


2000
"Milleniumsåret" og IDÉ passerer 43 millioner i omsætning. IDÉ opkøber Organisasjonsprofil og M. Klebs & co.


2001
IDÉ flytter ind i eget byggeri i januar og IDÉ-huset er en realitet. Med eget trykkeri og en stab på over 30 ansatte. Der oprettes afdelingskontorer i Stavanger og Trondhjem. Omsætningen stiger til utrolige 80 millioner.


2002
Efteråret byder på nyt afdelingskontor i Bergen. Omsætningen bliver 82 millioner dette år.


2003
Den 16. December, kl 9.45 passerer IDÉ 100 millioner i omsætning. Inden udgangen af året standser denne på totalt 104 millioner, 20% over budgettet. Dette opnået med samme besætning som året før som nu er på ca 40 personer. Branchen generelt rapporterer om et lidt tungt år.


2004
Januar starter med firmaets største enkeltordre nogensinde: 3.330.000,- Nyt afdelingskontor oprettes i Lillehammer. Stavangerafdelingen får Norges flotteste showrom. I november sætter vi igen omsætningsrekord. Vi sælger mere vin og julemad end nogensinde. Nytår skydes ind af en stab på 45 personer med en omsætning på 114 millioner.

 

2005
Året blev "Best Ever" igen, og omsætningen stoppede på 128 mill. Fantastisk flot! Vores Oslo-afdeling flyttede til 8. etage i GlasMagasinet den 1. mai. Lokalerne er utrolig fine og kunderne har været meget tilfredse med vores 800 m² showroom. Store nye udbud er blevet vundet og året har givet os ny ballast, så vi glæder os til 2006.


 

2006

Året bød på nyt afdelingskontor i Tønsberg og datterselskab i Stockholm. Navnet ændres til IDÉ House of Brands. Tæller nu 65 ansatte og vi sætter igen ny omsætningsrekord med næsten 200 millioner.


2007
Året startede med en flot januar måned og etablering i Danmark. Vi åbnede nye avdelinger i Gøteborg og i Malmø.


2008
Vi flyttede ind i nyt showroom i Stockholm i Januar. I marts var IDÈ med til at sponsere Birkebeinerrennet.
1. august åbnede vi nyt kontor i Kolding, Danmark.


2009
Året startede med et nyt datterselskab i Helsinki, Finland. Kontoret startede op med 2 erfarne branchefolk, og afdelingen er sidenhen blevet udvidet til nu at beskæftige 5 ansatte. Som bekendt blev 2009 et "vanskeligt" år, men vi har formået at holde fokus og vinde mange nye og store udbud. Omsætningen blev påny "best ever" og gruppen passerede 260 millioner NOK..


2010
Året blev igen "Best Ever" med en omsætning i Norge på godt 225 millioner NOK. Sverige omsatte for 40 millioner SEK, Finland for 8 millioner EURO og Danmark for 12 millioner DKK. Total nærmer IDÉ gruppen sig 300 millioner NOK i omsætning - fantastisk godt gået alle sammen! Antallet af ansatte er oppe på ca. 95 personer En del organisatoriske forandringer er foretaget, og vi glæder os meget til at starte på et nyt og spændende år.


2011
Året 2011 ender med endnu en "Best Ever". I Norge topper vi med en omsætning på godt 280 millioner NOK. Sverige nærmer sig en omsætning på 50 millioner, Finland og Danmark nærmer sig 20 millioner i omsætning i begge lande. Dette betyder det, at IDÉ gruppen samlet har klaret en omsætning på 360 millioner NOK, og er med det Europas største privatejede profilhus. Vi siger tillykke til hele IDÉ familien, og går ind i et 2012, hvor vi skal fejre vores 25 års jubilæum i branchen. Vi glæder os! 


2012

Vi udvider i Oslo og har nu et 1800 m2 to-etagers stort kontor og showroom.
Vi fejrer vores 25 års jubilæum.

 

2013

I Norge flyttes vores central lager til Langhus, hvor vi har lagerstyring for 60 af vores kontraktkunder.
Vi lancerer en ny hjemmeside med en omfattende produktdatabase.

 

2014

Vi åbner nyt kontor i Esbjerg, Danmark samt i Tampere, Finland.
Vi skifter til et nyt ERP system i alle lande.

 

2015

IDÉ House of Brands opkøber det finske selskab Wulff Liikelahjat OY og deres 15 ansatte samt fire nye kontorer i de finske byer Lahti, Oulu, Kuopia og på Åland.
Der er nu 140 ansatte hos IDÉ House of Brands, og det samlede mål for virksomheden er at passere 400 millioner NOK, næsten 50 millioner Euro.


2016

Efter et par år med nedskæringer i olieindustrien, der især ramte vores kontorer i Stavanger og Bergen, nåede vi i 2016 igen vores budget og havde rigtig gode resultater i Norge. Danmark nåede også deres budget og også i Finland kom der positive tal i regnskabet efter dyre indkøb i 2015. Vi havde en omsætning på over 50 millioner NOK i vores finske afdelinger. Sverige havde et år med ændringer i organisationen - disse bliver endeligt implementeret i løbet af foråret 2017. Vores nye ERP-system er nu endeligt integreret i alle landene, og fra 2017 har vi igen et fælles system i koncernen, hvilket vil effektivisere vores hverdag. Vi ser frem til nye udfordringer i 2017.


...