Messe og messetips


Hvad skal der til for at potentielle kunder og partnere standser ved jeres stand, når I er ude på messer, og hvordan skiller I jer ud i mængden? Vi har både produkterne og ekspertisen til at I opnår de bedste resultater på messen!

Der er meget at huske på, når I går på en messe. Ikke kun skal I være synlig for jeres potentielle kunder, men I skal også vise, hvem I repræsenterer på den bedst mulige måde.

Se udvalg af messeudstyr

I junglen af ​​messeudstyr har vi ekspertisen, til at finde de produkter, der passer til jer og jeres budskab. Vi har nogle af de bedste samarbejdspartnere inden for messer og displayprodukter, så I kan altid vælge fra øverste hylde. Derudover har vi alt indenfor de nødvendige værnemidler til rådighed, så kunder og ansatte føler sig taget hånd om på en sikker måde.

For et gennemført look og klar profilering har vi også et stort udvalg af tekstiler, der passer perfekt som uniform på messen. Vil I f.eks. have firmatøj i jeres farver med logo på? Vi kan skræddersy både jakkesæt og blazere til jer. Eller hvad med en sporty og professionel t-shirt med jeres slogan på ryggen? Det er kun kreativitet, der sætter grænser.


8 gode tips til en vellykket messe

1. Planlæg i god tid

For at få succes med jeres messedeltagelse er det vigtigt, at I begynder at planlægge tidligt. Hvor stor en stand har I brug for, hvem deltager i messen, hvem af jeres konkurrenter vil være der, hvad har I brug for af messeudstyr og displayprodukter? Jo tidligere I starter, jo bedre grundlag er der for, at jeres messedeltagelse bliver en succes.

2. Sæt jer klare mål

Hvad vil I opnå ved at være til stede på messen? Uanset om det er at få nye kunder til virksomheden eller skabe opmærksomhed omkring et nyt produkt, er det vigtigt at have klare og konkrete mål for det bedste resultat. Dette hjælper jer også med tip nr. 03.

3. Opsætning af stand

Når I har sat et mål for messen, er det næste punkt at finde ud af, hvordan jeres stand skal se ud, og hvilken størrelse den skal være. Design, størrelse og layout kan let tilpasses jer og jeres specifikke mål. Det er også vigtigt, at udstyrets design afspejler jeres virksomheds profil, både med hensyn til farvevalg og tekst. Se nogle af vores messe produkter her. 

4. Værnemidler

Udbruddet af Covid-19 i foråret 2020 har ændret rammerne for, hvordan vi interagerer ved større begivenheder. Gør det let for besøgende at føle sig trygge ved din stand. Afstand mellem stole, desinfektionsmidler og hyppig overfladevask. Se et udpluk at værnemidler her. 

5. Giveaways

At give en giveaway til kunder på messen gør at dine besøgende går derfra med et positivt indtryk af jer og jeres virksomhed, og chancerne for, at de husker jer, er høje. Faktisk husker så mange som 88%, hvem der gav dem et profilprodukt efter 12 måneder. Og hvis det ikke var nok til at få jer til at vælge et profilprodukt som en overraskelse til potentielle kunder, er det også værd at nævne, at omkring 40% af giveaways fører til øgede forretningsmuligheder. Se vores store sortiment her.

6. Markedsfør jer selv

Fortæl jeres kunder og partnere, at I deltager på messen, og beskriv, hvor de kan finde jer. Hvorfor skal de komme forbi jeres stand i et hav af andre udstillere? Fremhæv, hvad der gør jeres stand unik, og hvad I kan tilbyde besøgende. Brug nyhedsbreve, sociale medier og internettet til jeres fordel. Tilbyder I en rabat til alle, der besøger jer, har I et helt nyt produkt, som ingen andre har set før, en konkurrence eller en giveaway

7. Forberedelse

For at sikre, at alt går efter planen under messen, er det vigtigt at bruge masser af tid på at forberede sig. Hvilke medarbejdere skal repræsenterer virksomheden på messen? Brug tid sammen og øv jeres præsentationsteknikker, og vær enige om hvad deres budskab er. Øv jer i at tale med kunder og sørg for at I kan besvare de vigtige spørgsmål. Hvis I har muligheden, er det en god ide at opsætte hele standen på forhånd og øve jer i de virkelige kulisser.

8. Opfølging

Husk at følge op på dem, I talte med på messen! Hvis I har skrevet ned, hvem I har talt med, og hvad I har talt om under messen, gør det arbejdet med at følge op lettere. Vær aktiv og opmærksom uden at overdrive det. Vis at I husker hvem de er, hvad de var interesseret i, og giv dem et konkret tilbud - enten som et opfølgende opkald til deres kontor eller måske har I allerede et tilbud til en person, der ledte efter noget specifikt?

Tag kontakt til en af vores specialister


IDÉ House of Brands
ikon til hovedkontoret

Hovedkontor
Placering: 
Kolding
+45 75 75 25 75
Ide@idegroup.dk


Henrik Rosenlund
Administrerende direktør

Administrerende direktør
Område: 
Hele landet
+45 51 35 90 05
Henrikr@idegroup.dk


Martin Schjøth
Salgschef

Salgschef / Sales manager
Område: 
Hele landet
+45 51 71 37 07
Martins@idegroup.dk


Susanne Petersen
Key Account Manager

Key Account Manager
Område:
 Sjælland
+45 51 35 90 86
Susannep@idegroup.dk


Charlotte Kildsgaard
Key Account Manager

Key Account Manager
Område: 
Midt og nordjylland
+45 51 35 90 25
Charlottek@idegroup.dk


Lone Hyldahl

Indkøbsansvarlig
Område: 
Danmark
+45 30 50 97 30
Loneh@idegroup.dk