Til ansatte hos IDÉ House of Brands, samarbejdspartnere og andre interesserede
Vi ønsker din hjælp i kampen mod korruption, økonomisk kriminalitet, uacceptabel adfærd og overtrædelser af IDÉ House of Brands' etiske retningslinjer. Alle underretninger om brud er vigtige og er med til at sikre samarbejdspartnere og medarbejdere, forbedre vores arbejdsmiljø, forebygge økonomiske tab og skade på vores omdømme.
Rapportering handler om at sige fra, hvis noget ikke er, som det skal være, og det er et vigtigt redskab til at kunne afdække og forbedre kritisable forhold. Denne meddelelse er af stor værdi for IDÉ og hjælper os til at være den arbejdsplads, vi ønsker at være.
Hos IDÉ House of Brands stoler vi på, at vores medarbejdere, partnere, kunder og andre rapporterer, hvis de bliver opmærksomme på stødende omstændigheder. Medarbejdere har ret og ansvar til at sige fra, når noget bliver opdaget. Eksterne parter opfordres også til at rapportere bekymringer.
For at sikre fortrolighed og tryghed i processen benytter vi en uafhængig tredjepart, BDO AS, til at drive vores whistleblowerkanal. Indberetninger registreres i et sikkert system, hvor både whistleblower og sagsbehandlere kan føre anonym dialog. BDO er ansvarlig for behandling og opfølgning af alle indberetninger, mens vi som virksomhed har adgang til de indberetninger, der registreres i systemet. Whistleblowerkanalen giver mulighed for anonym indberetning. Whistlebloweren kan vælge at være anonym og føre en tryg og fortrolig dialog gennem systemet uden at skulle oplyse navn eller kontaktoplysninger.
Vi har følgende grundlæggende principper for, hvordan vi håndterer indberetninger:
- Alle indberetninger skal tages alvorligt.
- Alle indberetninger skal behandles inden for rimelig tid - inden for 7 dage efter indberetning.
- Anonyme indberetninger skal behandles.
- Anonyme kilder kan være lige så værdifulde som åbne kilder.
- Alle indberetninger behandles fortroligt.
- Ordningen skal kunne bruges uden frygt for konsekvenser eller repressalier.
- Whistlebloweren skal så vidt muligt modtage bekræftelse på, at anmeldelsen er modtaget.
- Whistlebloweren skal, når det er muligt, modtage rettidig tilbagemelding efter indberetningen er behandlet.
Tak, fordi du hjælper os med at gøre IDÉ House of Brands til et endnu bedre sted at arbejde!