Gør et godt miljøvalg

Hvordan bliver man en mere miljøvenlig virksomhed?
Hvert år udnævner EU-Kommissionen en ny miljøhovedstad, og i 2019 kunne Oslo prale af denne udnævnelse. I 2019 var Oslo et godt eksempel og en rollemodel for andre nationale og internationale byer med klima- og miljøudfordringer. Med titlen Europæisk miljøhovedstad 2019 kom det med et ansvar for alle byens indbyggere. Spørgsmålet er nu, hvad kan vi, der lever og driver virksomhed i Oslo, gøre for at bidrage yderligere til grøn vækst?

IDÉ tog tidligt stilling til at blive et miljøvenligt firma. Vi blev den første virksomhed i branchen, der blev ISO-certificeret i 2008. Siden da har ISO været værdigrundlaget for vores valg inden for alt fra forsendelse til produktemballage, og nu i 2018 er vi blevet certificeret 10 år i træk.

Læs mere om IDÉs miljøtiltag her.


4 tips til at tænke mere miljøvenligt

Bliv miljøcertificeret
Et miljøstyringssystem hjælper virksomheden med at systematisere arbejdet med løbende miljøforbedring. Hvordan virksomheden organiserer dette arbejde er individuelt, men virksomheden skal konstant arbejde for at reducere sin miljøpåvirkning. I 2008 blev vi den første virksomhed i profilbranchen, der modtog både ISO 14001- og ISO 9001-certificeringer til både miljø- og kvalitetsstyring. Vi er blevet godkendt hvert år siden, og i 2018 blev vi godkendt efter en ny og opgraderet standard - noget vi er meget stolte af.

Reducer omkostningerne og skån miljøet på samme tid
Hvor meget bruger din virksomhed på kaffe engangskopper om året? Reducer omkostningerne og skån miljøet ved at bruge kaffekopper og service i god kvalitet, og opfordre dine medarbejdere til kun at bruge en kop om dagen. Så skåner du både miljøet og tegnebogen!


Vælg en tryg leverandør (læs mere her)
Gennem indkøb påvirker vi producenten til at reducere eller skifte til mere miljøvenlige ingredienser, reducere emballagen og drive en effektiv distribution og logistik i hele servicekæden. Inden for salg, markedsføring og egenproduktion vil vi være en drivkraft over for vores kunder i valget om at handle mere miljøvenligt.

Sats på de ansatte
Ved at give dine ansatte viden om miljøvenlige valg, såsom at gå til arbejdspladsen eller stoppe udskrivning af e-mails - skaber du en kædereaktion med deres miljøvenlige arbejde. Ikke kun tilføjer du viden til dine medarbejdere, men du øger også chancerne for, at din virksomhed lykkes med sine miljømål!