Salgs og leveringsbetingelser

 

1. Generelt

Disse købsbetingelser gælder for salg af varer til forbrugere på webshoppen.
Købsbetingelserne udgør sammen med din ordre og vores ordrebekræftelse aftalen om købet. Forbrugerkøb er desuden reguleret af ufravigelige regler i forbrugerkøbeloven, fortrydelsesloven, markedsføringsloven, persondataloven, e-handelsloven og kreditaftaleloven . 

 

2. Definition af parterne

Sælger er: IDÉ House of Brands A/S, Hagemannsvej 6E, 8600 Silkeborg, CVR nr. 31487870, tlf: 7575 2575 og e-mail support@idegroup.dk (i det følgende benævnt "IDÉ", "vi" eller "os").
Køber er: den person, der er angivet som køber i ordren (i det følgende benævnt "du", "dig" og "din").

 

3. Ordre- og aftaleproces

Din ordre er bindende, når ordren er registreret hos os. Vi er også bundet af din bestilling, hvis den ikke afviger fra det, vi tilbyder på vores webshop eller i vores markedsføring. Du har dog ret til at fortryde købet i overensstemmelse med fortrydelsesloven, jf. aftalens pkt. 7. 7.
Når vi har modtaget din bestilling, modtager du en elektronisk ordrebekræftelse via e-mail. Du bedes læse ordrebekræftelsen grundigt igennem og kontrollere, om indholdet er i overensstemmelse med din bestilling.

 

4. Priser

Den samlede pris for købet oplyses inden bestilling og inkluderer alle udgifter forbundet med købet, såsom emballage, forsendelse og indpakning.
Ved køb af varer gælder de priser, der er angivet for produkterne på webshoppen på dagen for bestillingen. Eventuelle prisændringer, der sker efter bestillingstidspunktet, vil ikke have tilbagevirkende kraft.
Hvis der er sket skrive- eller trykfejl i tilbuddet om produktpriser i annoncer m.v. eller på webshoppen, som afviger mere end 15 procent fra den normale udsalgspris, kan IDÉ ensidigt ændre, slette eller afvise ordren. Dette gælder, selv om køber har modtaget en ordrebekræftelse. Sådanne fejl skal dog korrigeres af IDÉ inden for rimelig tid efter, at fejlen er opdaget eller rapporteret til os.

 

5. Betaling

Købsprisen kan afregnes ved hjælp af de online betalingsmuligheder, der er tilgængelige i onlinebutikken. I tilfælde af onlinebetaling reserveres et beløb, der svarer til summen på ordrebekræftelsen. Når alle varerne er afhentet, plukket og forsendelsen forlader vores lager, vil du blive opkrævet det endelige beløb, som fremgår af ordrebekræftelsen.

 

6. Levering

Nogle varer kan være bestillingsvarer. Det betyder, at vi er nødt til at bestille varen hos producenten eller fabrikken, hvor den derefter går til en printer for at få trykt profil og mærkning. Leverancer af bestillingsvarer vil derfor have en længere leveringstid end varer, der er på lager. Varer, der fremstilles på bestilling, skal mærkes tydeligt på hvert enkelt produkt. Vi afhenter alle varer, før de sendes til den angivne leveringsadresse. Da reservationen af ordren har en udløbsdato, kan vi debitere reservationen, når varerne er blevet bekræftet afsendt af producenten eller tredjeparten. For hurtig levering anbefales køb af lagervarer.
Lagervarer leveres med DSV/GLS fra vores lager. Normal leveringstid er 3-5 arbejdsdage afhængigt af varens leveringsdestination.

 

7. Ret til annullering

Fortrydelsesloven giver dig ret til at fortryde dit køb. Fortrydelsesretten kræver, at du giver os besked senest 14 dage efter, at du har modtaget leverancen (fortrydelsesfrist).
For at fortrydelsesretten kan udnyttes, skal produktet være leveret til os i omtrent samme mængde og stand, som du modtog det. Hvis du bruger eller undersøger produktet/produkterne på en måde, der går ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og funktion, og dette resulterer i en værdiforringelse, kan vi fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen fra den købspris, der skal refunderes.
Alle produkter skal returneres til os inden for rimelig tid. Eventuel returforsendelse skal betales af køber. Køber bærer risikoen for at transportere varerne tilbage til os.
Fortrydelsesfristen gælder ikke for varer med specialfremstilling. Der er ingen returret på personliggjorte varer.

 

8. Undersøgelse af produkterne

Når du har modtaget produkterne, bør du - så snart du har mulighed for det - kontrollere, om leveringen er i overensstemmelse med ordrebekræftelsen. Kontrollere, om produkterne er blevet beskadiget under transporten, eller om produkterne på anden måde er fejlbehæftede eller mangelfulde. Hvis du opdager en fejl eller mangel, skal du inden rimelig tid efter, at du har opdaget eller burde have opdaget den, give os besked på support@idegroup.dk om, at du vil klage over varen. Reklamationsfristen er dog ikke længere end to måneder fra det tidspunkt, hvor du opdagede manglen.

 

9. Ændring i købsbetingelserne

Vi forbeholder os ret til at ændre vilkårene i denne aftale med virkning for fremtidige køb.

 

10. Force majeure

Ingen af parterne er forpligtet til at opfylde aftalen eller de forpligtelser, der er påtaget i henhold til denne, når opfyldelsen forhindres af force majeure.


Sidst opdateret: 29. oktober, 2024.